Oferta


W ostatnich latach nastąpił wzrost udziału w rynku aut wyposażonych w silniki Diesla. Ich nieodłącznym elementem jest pompa wtryskowa. Obecnie w użytkowanych pojazdach możemy spotkać następujące rodzaje pomp wtryskowych:

  • rzędowe
  • rozdzielaczowe – rotacyjne (mechaniczne i sterowane elektronicznie)
  • wysokiego ciśnienia (w układach Common Rail)

 

Jak każdy element silnika również i pompy wtryskowe narażone są na występowanie usterek. Ich nieprawidłowe działanie powoduje złą pracę silnika, zwiększenie zużycia paliwa oraz naraża silnik na uszkodzenie.

Nasza firma, od 1990 roku zajmująca się naprawą zarówno całymi układami wtryskowymi jak i samymi pompami, jest w stanie przywrócić Państwa sprzętowi pełną sprawność.

Regenerujemy także pompy wtryskowe w samochodach zabytkowych

Wtryskiwacz paliwa jest urządzeniem stosowanym w wielu dziedzinach techniki, ale chyba najbardziej znanym systemem z zastosowaniem wtryskiwacza jest układ wtrysku paliwa w silnikach diesla. Oczywiście wtryskiwacze od pięćdziesiątych lat XX wieku pojawiały się seryjnie w układach benzynowych w wyższych modelach samochodów, a także w lotnictwie (w lotnictwie wtrysk paliwa był stosowany już wcześniej).

Wróćmy jednak do diesla. Wtryskiwacz ma za zadanie doprowadzić i pod odpowiednim ciśnieniem jak i kątem, a także w odpowiednim czasie rozpylić paliwo w komorze spalania. Zaraz po tym cyklu ma nastąpić szczelne zamknięcie wypływu paliwa z końcówki wtryskiwacza. Aby taki wtryskiwacz działał prawidłowo, należy go profesjonalnie przetestować.

W przypadku wtrysków tradycyjnych dokonuje się:

- wstępnych oględzin sprawdzenia czy nie jest np. pęknięta obudowa
- oczyszczenie wtryskiwacza, często przy pomocy ultradźwiękowej myjki
- odpowiednie zabezpieczenie króćców wtryskiwacza przed zanieczyszczeniami – zabezpieczenia można zdjąć tuż przez zakręceniem przewodów w samochodzie – unikniemy wtedy przed ryzykiem zanieczyszczenia
- test wtryskiwacza na próbniku podczas którego należy sprawdzić:

  • szczelność gniazda – tzw. podciekanie wtryskiwacza
  • właściwości dźwiękowe tzw. chrypienie
  • ciśnienie otwarcia
  • szczelność wewnętrzna rozpylacza

Pierwszą czynnością po dostarczeniu wtryskiwacza jest jego przygotowanie. Najpierw po zabezpieczeniu otworów dopływu i odpływu dokonujemy oczyszczenia wtrysku. Często wtryskiwacze są zanagarowane (szczególnie zdarza się to w samochodach marki Peugeot lub Mercedes).

Kolejnym krokiem jest oczyszczenie wtryskiwacza za pomocą kąpieli w specjalnym płynie, w myjce ultradźwiękowej. Wtedy dopiero wtrysk jest wstępnie badany na stanowisku, na którym zostaje usunięty stary olej napędowy.

Po takich czynnościach wtryskiwacz trafia na stół probierczy EPS200 firmy Bosch, na którym przebiega automatycznie test. Przy teście negatywnym rozpoczyna się procedura naprawcza.

Na specjalnym imadle rozkręca się wtryskiwacz i dokonuje weryfikacji (na podstawie wyżej wymienionego testu i doświadczenia mechanik wie na co zwrócić większą uwagę). Przy weryfikacji często potrzebny jest mikroskop i inne precyzyjne narzędzia. Cała naprawa przebiega w bardzo czystych, wręcz laboratoryjnych warunkach.